Balaton Blog

Balaton, Balaton, Balaton.

flickr #balaton

Balaton: újra átúszva 11.08.08. 9:39 TuRuL_2k2

A július utolsó hétvégéjén (is) elmaradt átúszást szombaton végül most szombaton tartották meg. Szerencsére ezen az időpont is megfelelő volt, a hétvégét úgyis a tó partján töltöttem, így 2004 után újra nekivághattam a Révfülöp-Balatonboglár víziútnak.

A hét évvel ezelőtti 18-19 fokoshoz képest kifejezetten bársonyos melegségűnek ígérkezett a 22 fokos Balaton. Ettől még gondolkoztam azon, hogy a 2004-es nagyon pozitív tapasztalatok alapján most is bekenem magam a Bengay nevű brutálkrémmel, de a révfülöpi indulózónában sehol sem lehetett kapni. Így maradt a saját nyers bőr a hideg ellen, meg az 50 faktoros naptej az arcra, hátra és vállra leégés ellen – szükség is volt a védelemre, így is halványvörös fejjel zártam a napot.

A nevezés gyorsan ment (még egyszerűbb lett volna, ha élek az online előregisztrációs lehetőséggel), a mindössze egy vérnyomásmérésből álló orvosi vizsgálat is megvolt pár perc alatt. Jelképes bemelegítés után, pár perccel 11 óra előtt ereszkedtünk bele a vízbe. 14 éves unokatestvéremmel, Bálinttal indultunk neki az 5,2 kilométernek. Első alkalommal szemüveg nélkül, víz fölött tartott fejjel úsztam, most szerencsére vittem szemüveget és a nem túl nagy víz alatti látótávolságtól sem szédültem (emiatt nem szoktam szemüvegben úszni a Balatonban).

Amíg a nap sütött, a víz kifejezetten kellemes volt, de a 2. kilométer magasságában jártunk, amikorra befelhősödött az idő, ráadásul a tó közepén maga a víz is érezhetően hűvösebb, főleg, amikor egy-egy hidegebb áramlattal találkozik az ember. Bálint fázott is nagyon, így a 3. kilométert jelző bója előtti egyik hajónál a maga részéről befejezte az úszást.

Én mentem tovább, a hátralévő bő két kilométert már a saját tempómban tettem meg, nagyon jól ment az úszás, talán még a Csíkszentmihályi-féle flow is elkapott: bár mellben úsztam, nem egy gyorsban lapátoló átúszót előztem meg. A végén a talpraállás nem volt könnyű, szokatlan volt gyalogolni az úszva megtett kilométerek után. Amikor közölték, hogy 2 óra 31 perc alatt értem át, nem voltam túl boldog, hét éve víz fölött tartott fejjel, a jeges vízben 7 perccel gyorsabb voltam (igaz, akkor végig egyedül mentem, és csak egyszer szőlőcukroztam, míg most kétszer). 

A boglári célterületen volt kisebb etetés és itatás, a Cserpes nagyszerű túró rudijából többször repetáztam, a Pek-Snack kemencéi is csúcsra járatva ontották a péksüteményeket. Az egész rendezvény tele volt katonai sátrakkal és teherautókkal, nagyon helyesen. Amikor a révfülöpi transzferhajóhoz indultam a kikötőbe, a kijáratnál találkoztam egy nagyobb csoport katonával, minden másodiknak szuronyos puska volt a vállán. Hogy mit mutattak be, nem tudom, azt már nem vártam meg. A hajó csigalassúsággal, mintegy fél óra alatt tette meg visszafelé az öt kilométert, el is aludtam rajta állva. A túlparton még láttam Rupertet (erről majd talán lesz külön poszt is), a vízimentők turbóhajója is hozzájárult a rendezvény 100%-osnak tűnő biztosításához: 30-50 méterenként lehorgonyzott vitorlások az útvonal mentén, rendőrségi és VMSZ-motorosok, plusz még egy helikopter a levegőben, távcsöves megfigyelővel.

A lebonyolításnak egyetlen igazán gyenge pontját tapasztaltuk, és ez az informatikai háttér. Az időmérést és statisztikakészítést biztosító szponzor, a Sárkány Zrt. weboldala gyakorlatilag egész hétvégén elérhetetlen volt (ebben a pillanatban is az), ráadásul érthetetlen, hogy miért tart napokig az eredmények közzététele. Gyakorlatilag valós időben, rögtön az érkezés után publikálni lehetne az egyes indulók eredményét, a papíron regisztrálók adatrögzítésére is bőven elég az a legalább másfél óra, amit hősünk a vízben tölt.

Blog-nagytestvérünkön, a Mandineren Lola az átúszáson szerzett kicsit szigorúbb élményeiről számol be, az Úszni Kék blogon pedig hillaby írta meg saját átúszását. 

Ma elindult a 2011-es Goldenblog szavazás, a Balaton Blog a helyi.érték kategóriában focizik. Szavazzatok ránk!

 

Címkék: balaton balatonboglár úszás révfülöp balaton átúszás rupert

A bejegyzés trackback címe:

https://balaton.blog.hu/api/trackback/id/tr293133250

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Első Balaton-átúszásom 2011.08.08. 09:53:01

Most már tisztább fejjel visszaemlékezve a tegnapi, első átúszásomra, megpróbálom leírni, mit tapasztaltam percről-percre, hullámról-hullámra. Először is: az átúszás jól volt szervezve, sehol sem volt tömeg, sorbanállás - simán elbírt volna tízezer emb...

Trackback: Csoportos emberkínzás a Balatonban! 2011.08.08. 09:47:23

  Mindenki olyan lazán beszélt a Balaton-átúszásról, mintha valami sétagalopp lenne. Ezért én is beneveztem szombaton az unokatesómmal és a 13 éves lányával. Pár perccel később már ott álltunk a lépcső előtt és nem volt más választás, mint nekiind...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.08.08. 09:52:37

Hejjj! Köszi, hogy belinkeltél. Én is megtettem :).

Tényleg nagyon hideg volt!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.08.08. 11:01:55

Ezek szerint majdnem egyszerre indutunk. Mi 10:45-kor ugrottunk be, de a mi menetidőnk 4 óra 10 perc volt :)

Időjárás


Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Sötétre váltok! Világosra váltok!
süti beállítások módosítása