Balaton Blog

Balaton, Balaton, Balaton.

flickr #balaton

És Sármellék újra benépesül? 11.07.06. 11:09 Szálinger Balázs

Állítólag tárgyalás folyik, többek között a sármelléki repteret üzemeltető FlyBalaton részvételével. A cél: új járatok indítása.

Talán másfél hónapja, a Sármellék.visszaemlékezésünk kapcsán, előtt vagy után jajongtunk egy sort azon, hogy azért ez a sármelléki reptér több gumit érdemel az aszfaltjára. A neten online petíciót is indítottak vele kapcsolatban: nehogymár oroszok meg olykor németek, de szinte semmi egyéb, miféle repülőtér az ilyen, és mért is ne lehetne normális reptere a Balatonnak. Ezt a Bp-Nyíregyháza járat valamikor indításának napján lepecsételt egyik levelezőlap büszke tulajdonosaként is feltehetem: ugyan már, ha a harmincas években az akkor már ugyanakkora ország nagyobb városai között járatok indultak, nehezen hiszem, hogy nem bírna megélni egy jórészt külföldiekre játszó repülőtér, pont a Balaton mellett.

Közben persze ne feledjük, hogy a nemrég elindított Debrecen-Budapest járat is megszűnt (tudtommal most Törökországból fogadnak gépeket a cívis városban) a hazai közönség nem tud eltartani egy polgári légi kapcsolatot a legjelentősebb vidéki város és a főváros között.
 
Persze belföldi forgalomra Sármellék nem is nagyon apellálhatna: az autópálya felépülésével nagyon lerövidült a menetidő, a ki-becsekkolásokkal együtt annyira hosszú lenne a repülőút, hogy már nem érné meg. Sármellék közelében lényegében csak a Balaton van, de nagyobb város, ipari-üzleti központ nincsen – azaz szinte csak a turistákra építhetne a járat. Egy Debrecen-Sármellékben (nyáron!) nagyobb fantázia lehetne, de ki merné ezt elindítani?
 

Hanem viszont érdemes lenne egy nyugati országkampánnyal egyidőben több országba bekapcsolni Sármelléket. A hír persze csak annyi, hogy a tárgyalóasztal egyik szereplője a FlyBalaton, a másik a Budapest Airport Zrt. – a harmadik, a hívó fél viszont tényleg a Magyar Turizmus Zrt., ami reménykedésre adhat okot. A cél: új légi járatok indítási lehetőségnek megvizsgálása. A Világgazdaság cikkének címében még csak Pestről van szó. De csak nem véletlenül ülnek ott a sármellékiek, nem?

Címkék: balaton sármellék közlekedés repülő fejlesztés balaton airport

A bejegyzés trackback címe:

https://balaton.blog.hu/api/trackback/id/tr573043923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kasteelstad · http://azenhelyem.blog.hu 2011.07.06. 11:30:09

a belföldi járatozás (flying to debro and back and budapest) abszolút nem ördögtől való, csak nehezen mernek erre még gondolni is a döntéshozók. ha már londonba, rómába el lehet jutni pár ezer forintért, tán megoldható lenne, ha házon belül is ennyiért repkedhetnénk.

lehet kicsit off, de a térség települései, főleg keszthely és hévíz is jobban csápolhatna marketingileg is és mindenhogyan a fly balatonért. a másik meg, noha sármelléken van a reptér, már az elején célszerűbb lett volna akár hévízzel összekötni a nevét. mert külföldön és főleg, ahonnan a turistákat várjuk a kúrákkal és a protézisekkel, hévíz ismertebb hely és fogalom, mint a balaton és/vagy sármellék. (pl. a hungaroringet sem mogyoróddal reklámozzák, hanem budapesttel)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.07.06. 15:09:58

@kasteelstad: Na ja! Tényleg miért nem olcsó a reülés itthon ha már külföldre is óccsóér lehet repülni.

ivcsek · http://abalaton.hu 2011.07.07. 06:49:33

@kasteelstad: Ez a hévízzel összekötés nem Ördögtől való... Sokan idehaza sem tudják hol van Sármellék.

Időjárás


Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Sötétre váltok! Világosra váltok!