Balaton Blog

Balaton, Balaton, Balaton.

flickr #balaton

Az ezredik csoda maga a Balaton 11.06.24. 11:21 Szálinger Balázs

Varga Iván elődünk, kollégánk elszánt Balaton-rajongó. Óriási vállalkozásba kezdett: egy honlapon elkezdte gyűjteni a Balaton 1000, azaz ezer csodáját. Harmincnál tart. Ha már nem nekünk jutott eszünkbe az ötlet – megkérdeztük őt.

Jó ideje gyűjtöd a Balaton 1000 csodáját. Mennyinél tartasz? Mennyi idő lesz még a végéig?
 
Várj, kiszámolom, ezzel a tempóval mikorra végzek. Komolyan nem tudom! De haladok, igyekszem, ahogy lehet, próbálok bevonni másokat is, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Pedig a bevontaknak komoly balatoni nyereményeket ígértem. 30 körüli csoda van eddig publikálva, napi egyet igyekszem feltenni az oldalra, de október 15-ig, az első szavazásig igyekszem belehúzni, addig el szeretném érni a 300-at. Aztán persze folytatom, remélem, hogy akkorra segítőim és támogatóim is megszaporodnak. Ideális esetben a jövő nyári előszezonra jó lenne elérni az 999 csodát, az 1000-ik a Balaton maga lesz.
 
Divatosak ezek a „valaminek a valamennyi legszebb/legjobb/legfinomabb valamije”-jellegű összesítések. De többnyire igyekeznek megúszósan csinálni, és hamar feltölteni. Az ezer csoda monumentális vállalkozás, még a száz is igen tiszteletreméltó lett volna. De van egyáltalán ezer balatoni csoda?
 
Néha megdöbbent, hogy amikor a helyieket, vagy az ott üdülőket kérdezem egy romról, látnivalóról, maguk sem tudják mi, mennyi merre. Persze hogy van ezer csoda, több is, de mivel 333-at keresünk épített, természeti és szolgáltatás kategóriában, kerek lett a szám. Elég baj lenne, ha nem tudnánk a Balaton környékén mondjuk 333 szolgáltatást nyugodt szívvel ajánlani. Kevesebbel nem lehet beérni, legfeljebb nem győzöm kiajánlani őket, de ez legyen a legkisebb baj. Nem titkolt szándékom ezzel, hogy olyan, méltatlanul elhanyagolt, elfeledett látnivalókat is bevonjak a balatoni turisztikai attrakciók sorába, melyekre az erre hivatottak eddig nem is gondoltak. Nekem ne mondja senki, hogy – legyen bárhol a Balatonnál – nem talál aktív pihenést motiváló programpontot, azaz környékbeli balatoni kis és nagy csodákat. Egy szónak is ezer a vége, nem lehet kevesebbel beérni!
 
Az a kifejezés, hogy „programok”, annyira ijesztő. Ha nekem azt mondja valaki, hogy itt-ott kiváló programok vannak, máris immunis vagyok rá, lepattan rólam. De az, hogy csoda... hát ez megér egy kattintást, egy kis érdeklődést, tehát jó az ötlet. De valóban csodák ezek? Mit tartasz csodának?
 
A csoda megtörténik velünk: vannak hétköznapi és legendás csodák. Előbbihez nyitottság, befogadókészség, az élet, a szépség szeretete és egyben némi alázat kell. Hagyni, hogy legyen. Az utóbbi spirituális valami, de sok olyan helyszínt ajánlok majd, ahol ez a valami „nyomokban” vagy egészében fellehető. Ettől lesznek ezek a dolgok csodálatosak. De visszakérdezek, mert adja magát: mitől csodálatos, mitől megy csodaszámba egy balatoni szolgáltatás? (Csoda-e, ha nem tudunk róla?) Nos, ezt nem feltétlenül nekem kell megválaszolnom, a kérdés nyitott, bárki ajánlhat ilyen, számára csodálatos szolgáltatást, legyen az egy múzeum, fagyizó, egy lovarda vagy szálláshely: minden gond nélkül összejön párszáz.
 
Ha visszakérdeztél: igen, nyilván lehet csodás a kiszolgálás mondjuk a révfülöpi strandon, nyilván vannak mindenféle szolgáltatásnak rajongói. Tehát az ezernél ezerszer több csoda is lehet, de az eddigiekből úgy látom, hogy tényleg nem mész el komolytalanba. Komolytalanság alatt persze mást értek, inkább azt, hogy túl szubjektív élmény – én simán betenném a badacsonyi Laposáék hordós pultját csak azért, mert az akkor hatéves lányom ott ivott először bort, féldeci muskotályt – de hát azonnal mondana mindenki ötven hasonlót, ami ugyanúgy és mégis másként szép. Az egyik legutóbbi írásod egy egyszerű padról szól. Elvileg ez maga a szubjektív megközelítés. Mégis elhiszem, hogy bárki másnak is csodaként hatna, ha ráülne. Tehát: meddig mész el szubjektivitásban?
 
Laposáék hordós pultját ajánld be, küldj három képet hozzá, én meg feltúrom a netet további információkért, mivel (hiszed vagy sem) nekem ez kimaradt, de sok túrabeszámolóban hivatkoznak rá, nyilván nem véletlenül. A padot nem én találtam, a bejegyzések alján szerepel a beküldő neve, tehát az ő szubjektivitására bíztam magam, de tuti hely lehet, és ha arra járok, feltétlen felkeresem és letelepszem rá, hogy megtapasztaljam: átjön-e nekem is. Hát ennyire szubjektív a csodakeresés! De ne feledd, október 15-től karácsonyig a szavazók rangsorolják majd az addig összegyűlt és nevezett javaslatokat. A kategóriák 11 népszerűbbike méltán lesz „Balatonikum”-nak tekinthető.
 
De ha boldog-boldogtalan küldhet be valamit, akkor ez végül is egy nyilvános szavazás? Nem, ugye nem mondanád annak?
 
De az. A játékleírás szerint „az év végéig tartó nyereményjátékra, tapasztalatainkra és látogatóink aktivitására alapozva igyekszünk bemutatni a Balaton és vonzáskörzetének turisztikai vonzerejét”. Magyarán június 1-jétől október 15-ig saját ajánlataink és a beérkezett javaslatok alapján három kategóriában állítunk össze egy-egy 333-as listát, majd ezekre szavazhatunk december 15-ig. A csodák és csodás szolgáltatások felfedezésében segítségükre lesz a négy balatoni égtáj szerint bontott lista is, azaz kereshetnek és nevezhetnek kategória és helyszín vagy akár települések szerint is. De egyelőre csak magamra és két éve alapított virtuális balatoni baráti körünk segítségére számíthatok. Kvázi kézműves munka ez a javából, és az is marad, mert nagyipari módon elveszne az ajánlók lelke. Ezek szerint nem egyértelmű a kezdeményezésem és tevékenységem lényege? Az baj!
 
Nem, ne haragudj, dehogyis. Úgy értettem, hogy azért van egy kontroll, amit a beérkezett javaslatok fölött gyakorolsz. Amit csinálsz itt, amögött egyszerre érzek szakértői, újságírói, szerkesztői és rajongói munkát. Másként egy nyilvános üzenőfal volna, amire mindenki kiírhatná a kis kedvencét. És itt megírt cikkek vannak. Mennyire mész utána a javaslatoknak? Mindent csak nem raksz fel. Mi volt a leghajmeresztőbb csoda, ami beérkezett?
 
Az az igazság, hogy nem volt ilyen, mivel még alig tudnak a kezdeményezésről. Nincs miből hirdetnem, nem vagyok egy Magyar Turizmus Zrt. Bár némi malíciával és minden álszerénység nélkül: ez a munka nekik is becsületükre válna. De mint mondtam, mindennek utánanézek: nem elvenni, hanem hozzátenni szeretnék.
 
Azért egy ilyen monumentális és hosszú időre tervezett vállalkozásnak, ami ráadásul helyi nevezetességeket jár körbe, a szájhagyományra is lehet támaszkodnia. Előbb-utóbb úgyis híre megy helyben, hogy írtak például a padról. Találkoztál ilyen visszajelzésekkel?
 
Persze, ez egy hosszútávú befektetés (ami a ráfordított időt és energiát illeti), ami 2004-ben vette kezdetét – ha az első balatonos blogot nézzük. Nyomot hagy, és egyre többen használják nap mint nap a világhálót, előbb-utóbb belegabalyodnak az emberek az általam is szőtt szálakba... De félre a tréfát, egy Tengőd nevű falura az internetem figyeltem fel, persze a neve miatt, egy ideig figyeltem a település tengődését, majd 7 éve blogot kezdtem írni a helyükben. Magam azóta sem jártam Észak-Somogy kies e vidékén, talán egyszer üzentek, hogy szívesen vendégül látnak a falunapon, ennyi. A Balaton közeli falunak megvannak a saját gondjai és persze a szépsége, de honlapja a mai napig nincs. Ha beütöd a keresőbe, hogy Tengőd, az azóta már Veronik gondozásában álló Tengőd-blog jön fel első helyen. Az ember nem a köszönömökért vág bele ilyen első látásra sziszifuszi dolgokba. Nem mondom, hogy nálam ez kényszeres, de ahhoz közeli, ha a Balatonról van szó. Persze egyszer majd szívesen venném, ha megveregetnék a hátam, hogy öcsém, ez szép volt. Még ha a hátam mögött, összekacsintva lesajnálnak is „egy profi nem dolgozik ingyen senkinek” alapon. Szóval én teszem a dolgom, a többinek jönnie kell magától, hiszen hiánypótlásról van itt szó.
 
Hát az a Tengőd-dolog… Óriási. Te igazi megszállott vagy. Álnéven nevezni foglak balatoni csodának. Megírod?
 
Csak ha épp nem henyélek Balatonhenyén, vagy nem virgonckodok Vidornyalakon, mert ezeknek a kísértéseknek bizony nehéz ellenállni a Balaton bűvkörében.
 
Mennyire áttekinthető ennyi csoda egy rakáson? Tudom, hogy vannak kategóriák, de azon belül is rengeteg értelmezése van a csodának. A Festetics-kastély mainstream dolog, a salföldi kolostorrom viszont lehet, hogy rétegöröm (pont ez a két legutóbbi bejegyzésed). Megférnek ezek békésen egymás mellett?
 
Pillanatnyilag, nem az a cél, hogy áttekinthető legyen, hanem hogy az ide tévedők és az itt ragadó visszajárók, a balatonicsoda-fanok mindig találjanak csipegetni valót. Őszig, a szavazás kezdetéig kell összeállnia az egésznek egy Google-térképen, a címkézés és kategorizálás tekintetében is. Az emberek, így a Balatont imádók is sokfélék, és aki a Balatont szereti, az csak jó ember lehet, sok jó ember meg bőven elfér még a főszezonban is. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ezek a tartalmak egymást egészítik ki, a lényeg hogy mindenki találjon neki tetsző csodát azon a környéken ahol éppen van.
 
Végül egy provokatív kérdés: mi a nagyobb csoda, az északi part – vagy az északi part látványa miatt a déli?
 
Ezt meg sem hallottam, mert csakis az a válasz elfogadható, hogy a Balaton közepén, vitorlásról a legjobb.
 
Szálinger Balázs
 
 
Varga Iván internetes életműve
 

Címkék: média balaton interjú kincs lokálpatriotizmus balatonblog varga iván a balaton 1000 csodája

A bejegyzés trackback címe:

https://balaton.blog.hu/api/trackback/id/tr223009926

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az ezredik csoda maga a Balaton 2011.06.24. 12:06:01

Méltatlanul elhanyagolt, elfeledett látnivalókat is bevonnnék a balatoni turisztikai attrakciók sorába.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Embervad 2011.06.25. 11:05:29

hát igen, lehet, hogy van 333 korrekt, tisztességes, minőségi szolgáltatást kínáló, igényes vállalkozás a Balaton mellett, de sajnos van 333333 kókler senkiházi is, akik miatt már réges régen nem jár oda szinte senki.

Embervad 2011.06.25. 11:09:55

ettől függetlenül is azért szerintem még sokan reménykednek abban, hogy belátható időn belül feltámad a balatoni turizmus, és gyökeresen átalakulva, alapvetően más szemlélet szerint megújulva várja majd az igényes vendégeket.

Kazuár 2011.06.25. 11:21:53

A Genfi-tó körüli 30-40 fontosabb látnivalót pl. ilyen módon összegezték: www.leman-sans-frontiere.com/infoleman.php

Amikor ideköltözünk, rendkívül hasznos volt akirándulások stb. megszervezéséhez. Most, hogy hazaköltözünk, jó lenne hasonlót találni a Balatonról... (S még persze más régiókról is.)

Van ilyen? Talán a ti kezdeményezésetek jó kiindulási alap. Nem kell 1000, elég lenne 30-40, de garantáltan színvonalas látnivalót-programot tartalmazó kis összefoglaló...

bájgúnár 2011.06.25. 11:29:44

Pár csoda ami hiányzik!
Olyan fizetések hogy a család nyugodtan eltudjon menni nyaralni egy hétre.
Olyan vendéglátók akik nemakarják lehúzni a népet.
Olyan önfeledtnyaralók akik mosolyognak,kedvesek és jól érzik magukat.
Olyan közbiztonság hogy nyugodtan lehessen sétálni éjszaka.
Olyan utcák parkolok ahol nemkell parkolásért vagyonokat fizetni.
Elfogadható belépőárakat,szolgáltatást.
Esténként nem üvöltő diszkokat.
Részegen,bekokózott fiat bandáktól mentes sétányokat,parkokat.
Végűl hamár májusban megkell adnom mikor akarok szabira menni garantálják a jóidőt arra a hétre akár június közepén is.Ugyanis ha szar az idő minden lehet jó de oda a nyaralás.
Most nemírom le miért megy annyi magyar az adriára.nyaralni..
Jómagam sokat jártam annó a balcsira.mamár eszembesem jut, hogy akárcsak látogatóba oda lemenjek.Nyaralni meg főképp.Megsúgom még ennyien sem mennének ha nemlehetne üdülési csekkel,kajajeggyel fizetni.
.

Martian (törölt) 2011.06.25. 11:39:05

Nem kell a parti szolgáltatásokat igénybe venni, ennyi... (mondjuk panorámás telekkel a hegyoldalban, a Balcsi fölött 2 km-rel könnyen beszélek... de azért nem vagyok burzsuj) :)

popocatepetl 2011.06.25. 11:55:29

@Martian: Most vettem egy parti házat, szerintem csodálatos a Balaton. Építek majd egy kisebb házat is a telekre, oda határon belüli és határon túli kiskölkök jöhetnek majd nyaralni, sokuknak csak álom a magyar tenger. Nem nagyon értem a fanyalgókat.

speti10 · http://www.zseni.info 2011.06.25. 11:59:22

A Balaton a világ egyik leghíresebb tava, büszkék lehetünk rá hogy ekkora és ilyen gyönyörű tavunk van! Nagyon tetszett a poszt!

Anti Anyag (törölt) 2011.06.25. 12:02:14

Tavaly voltam a balcsinál több hónapot. Amikor 30 fok felett volt, nem lehetett mozdulni a strandon a pénztárosnő azt mondta, telt ház van.

Amúgy én mindent korrektnek találtam, a strandon jókat lehetett enni, inni és a nagy tömeg ellenére is korrekt volt a strand, a kaja, ami nem is volt drága, pedig az összes vendéglátó helyet, büfét, palacsintást kipróbáltam.

Egynek volt lehúzós szaga, de azt a tömeg el is kerülte, persze később én is.
A parkolás ingyen volt, rengeteg hely van a strand mellett, mindig tudtam parkolni.
(Északi oldal, Alsóörsi strand)

Az Adria annyiban jobb, hogy egzotikusabb és a jó idővel jóval kevesebb a rizikó. A balcsi viszont közel van, nem sós a víze.

tündéramálka 2011.06.25. 12:03:36

bájgúnár, én most jöttem haza, de bekokózott bandákat nem láttam. mint ahogyan nem láttam fancsali fejeket sem, még a szakadó esőben is összeröhögtünk vadidegenekkel. Parkolni viszont tudtam 250 ft-ért, az ilyen kiemelt övezetben nem egy horror ( a Citadella, a Vár, a Sziget, na AZ horror. Ha nem akarsz részeg fiatalokat és üvöltő diszkót akkor ne Siófokra menj, tele van a part csendes, nyugodt helyekkel, Siófokban nekem pont az a jó, hogy mindig nyüzsög, hangos, zajos.
na, a fizetésekben és a lehúzós vendéglátósokban ( általában) viszont igazad van sajnos:(

mizie 2011.06.25. 12:06:28

@bájgúnár: Amit te elképzelsz az egy nyugdíjasotthon. Nem kell siófokra menni, ahol hangosak a diszkók és sok a fiatal az utcán, ha ez zavar.

ökörpöröly 2011.06.25. 12:27:31

Ez egy ócska, szar ország, egy nagy pocsolyával a közepében. Hülye, aki itthon nyaral.

Martian (törölt) 2011.06.25. 12:31:02

@popocatepetl: klassz... de mondjuk én azt hangsúlyoztam, hogy az északi parton a víztől kicsit távolabb (a Bakony szélén, de kocsival 5-10, max. 15 perc a part) vannak nagyon nyugis, kellemes, természetközeli helyek, ahol nincs az ember hozzákötve a vízparti milliőhöz... szórakozni, fürdeni viszont gyorsan le lehet menni a partra.

Szálinger Balázs 2011.06.25. 12:31:37

@ökörpöröly: ökörpöröly eszedelment vassosevót

Martian (törölt) 2011.06.25. 12:38:07

@ökörpöröly: lazíts... a világjáró haverom nemcsak Mo-ot szereti, hanem azt a pár országot is, ahonnan eddig kiutasították vagy fegyveresen ki akarták rabolni... )

ökörpöröly 2011.06.25. 13:05:14

@Martian: Biztos nem sokat élt itt akkor vagy mazochista! :P Tényleg, legyen mazochista turistaközpont Magyarország, hozzá se kellene nyúlni.
Döghús drágán, szar lőre aranyáron, poshadt, koszhadt víz, bunkó pincérek, rossz időjárás, minden adott!:)
Félretéve a viccet, tényleg nincs értelme itthon nyaralni. Saját szervezésben kellemesen áron lehet utazni. Itthon maximum kurvázni jó! :)

Anti Anyag (törölt) 2011.06.25. 13:16:44

@ökörpöröly: Na ja. Bemegyek bárhová és játszom a pénzes nagyfiút, még jó, hogy levesznek.

Szálinger Balázs 2011.06.25. 13:20:28

A Balaton Blog Facebook-lapja. Csatlakozz. Tüstént. www.facebook.com/BalatonBlog

bájgúnár 2011.06.25. 13:37:17

@mizie:
Csak csendben megkérdem vajon kik hagynak ott több pénzt?Mert nem mindenki minimálnyugdíjas ám ebben az országban!NEMKELLENE ITT MINDEN NYUGDIJAST CSÓRINAK NÉZNI MERT EZEK A SZÜLŐK VISZIK LE A CSALÁDOT AZ ADRIÁRA!
iIdén már közel négyszázezer magyar megy le.Seggüket vernék örömükben a balcsin lévő vendéglátósok ha ez a pénz náluk csapódna le.Amúgy akinek a balcsi a riviéra az menjen és érezze jól magát ott.
Még sokáig siránkozhatnak a balcsi miatt.Úgy ellett cseszve,elvadítva a magyar hogy oda csak a mai fiatalok mennek./üdülési csekkel!/

ivcsek · http://abalaton.hu 2011.06.25. 14:12:36

Szerintem meg a Balatonnál minden adott, ha nem is világ, de európai színvonalú, CSAK tudni kell hol keresd. Magam is kíváncsi leszek a 333 szolgáltatás listájára és az első 11 re karácsonykor. (Saját meglátásom, hogy nem feltétlenül a parton kell keresni a nyugalmat és a minőséget, bár ott is akadnak nagyon faintos helyek!)
Az a baj hogy aki keres, talál alapon nekünk kell keresgélnünk és nem minket találnak meg ők:)
Az interneten egyszerűen nem lehet tájékozódni, annyira letolják a szolgáltatok... De, meglássátok: lesz ez még másként, vagy így se :(

popocatepetl 2011.06.25. 14:22:12

@ökörpöröly: "Ez egy ócska, szar ország, egy nagy pocsolyával a közepében. "

Ezek szerint tévedésből pottyantottak téged ide. Miért nem húzol a búsba?

Martian (törölt) 2011.06.25. 14:24:54

@ökörpöröly: nem mindenki szeret egységsugarú turista stílusában, turisták által látogatott helyeken világot látni (és nem a csövezésre gondolok)... ha így nézed, a Balaton és környéke nem rosszabb, mint más érdekes helyek a világban.
Egyébként a világ sok helyén van az, hogy ha (pénzes) turistának nézel ki, akkor lehúznak, de ha sikerül elvegyülni vagy akár alkalmi barátságot kötni a helybeliek között, teljesen más élményeid lesznek.

popocatepetl 2011.06.25. 14:24:55

@speti10: Tavaly a Balatonra hoztam a szerbiai vállalkozásom dolgozóit nyaralni. Belgrád nincs messze, de sokan még nem is hallottak a Balatonról régebben, de nagyon-nagyon tetszett nekik. Valószínűleg gond lehet az országmarketinggel.

ökörpöröly 2011.06.25. 14:54:12

@Anti Anyag: Nem játszom a pénzes nagyfiút, nem a stílusom, meg nem is vagyok milliomos -ha az lennék, akkor se "tenném ki" -. Nem húztak le, csak az ár/értékarányt nem tartom megfelelőnek. Valahogy több értelmét látom igazi marhasültet vagy báránysültet enni Skóciában egy jó kis étteremben vagy egy jó tésztát enni egy kellemes Szicíliai családi étteremben, mint itthon valami bizonytalan eredetű és minőségű trutyit "zabálni".
Én azon a véleményen vagyok, ha már költök valamire, az érje meg. Ennyi. Ehhez pedig nem kell milliomosnak lenni, csak el kell dönteni, hogy mire költ az ember.

ökörpöröly 2011.06.25. 14:56:11

@popocatepetl: Én is bánom, hogy ebbe az ócska, sötét országba születtem. Születhettem volna északabbra, nyugatabbra. De ez jutott. :)

ökörpöröly 2011.06.25. 15:02:02

@Martian: Én nem vagyok egységsugarú turista. :) Elsősorban a városok, várak, műemlékek, tájak, az emberek, az ételek érdekelnek.. Nem szeretem az ipari turizmust, kerülöm is. Én azokat a helyeket szeretem, ahol sokkal több a helybeli, ahol nem színházat csinálnak a turistának, hanem a turista "beléphet" az életükbe. Én még eddig külföldön nem jártam rosszul -lekopogom-, nem húztak le, nem vertek át.

abonyiz 2011.06.25. 15:06:04

IVCSEK NAGYSZERŰ MUNKÁT VÉGEZ!!!

MEGÉRTEM A HOZZÁSZÓLÓKAT!
A LELKESEKET ÉS A FANYALGÓKAT IS!
..VAN MINDEN A BALATON MELLETT IS...MIT AZ ORSZÁGBAN!
..A CSODAKERESÉS EZÉRT NAGY ÖTLET:
MERT TI MONDHATJÁTOK MEG MIT AJÁNLOTOK.
..ÉS AHHOZ ODA KELL MENNI!!!
NA EZ A" MARKETING"!!!
EZ NINCS AZ ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT 'IDIÓTA'-PAZARLÓ-TURISZTIKAI AKÁRKIKNEK....
IVÁNNAK GRATULA!!!...ÉS TUDJÁTOK:INGYEN CSINÁLJA......ÜDV!

kvadrillio 2011.06.25. 15:58:42

igen a Balaton csodás, DE NEM AZ ÚJGAZDAG VITORLÁS VÁLLALKOZÓKÉ, HANEM A MAGYAR ÜDÜLNI VÁGYÓ MINIMÁLBÉRES CSALÁŰDOKÉ !

VAGY MÁR NEM ???!

Mintha, mintha kisajátították volna, mintha kisajátítani akarnák ezek a sznpb vitorlás újgazdagok a Balatont, mintha egyenként lekerekítenének maguknak belőle bizonyos részeket, egyre több részt.., míg a végén VITORLÁS ÉS JACHT-KIKÖTŐVÉ NEM VÁLIK AZ EGYETLEN MAGYAR-, A MAGYAROK TENGERE !

BEZZEG A COCILIZMUSBAN 6.000 KEMÉNY FORINTÉRT 2 HÉTIG NYARALT OTT EGY MAGYAR CSALÁD !

most meg kik, mit is csináltak vele ?!

kvadrillio 2011.06.25. 16:02:15

BOCS, DE EGYESEK KEZDIK ÚGY ALAKÍTANI AZ ORSZÁGBAN A DOLGOKAT, HOGY CSAK 1 MILLIÓ MILLIOMOS DŐZSÖLHESSEN BENNE, A MÁSIK 8 ÉS FÉL MILLIÓ MEG CSAK CSODÁLKOZVA NÉZZEN KI A FEJÉBŐL, HOGY MIJAFASZ IS TÖRTÉNIK EBBEN AZ ORSZÁGBAN ???!!!

Szálinger Balázs 2011.06.25. 16:40:17

azt érzem, hogy ebben a vitában a balaton szinte mintha csak a szezonról, a fürdésről, a nyárról, a turizmusról szólna. pont ez a lista fogja bizonyítani majd, hogy nem egy 3 hónapig nyitott fürdőmedencéről van szó.

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2011.06.25. 16:48:15

sok sikert a bloghoz, szep kezdemenyezes!

Lenny 2011.06.25. 16:48:46

Nemrég elmentem a Garda tóhoz.
És végleg kitöröltem a Balatont a fejemből.

ivcsek · http://abalaton.hu 2011.06.25. 17:15:52

@Lenny: Kétségtelen, van mihez képest, hová fejlődni, de ez elsősorban szemlélet kérdése. Nálunk nagyon dívik a kivagyiság, mindenki (aki már egy picit is megteheti) akar magának egy darabot a Balatonból, alig van már beépítetlen, jó fekvésű közösségi tér, ami ingyenesen mindenkié... A Gardánál odafigyelnek a tájra, és nagyobb részére nem adnak építési engedélyt, még ha tudományos akadémia elnöke is vagy, voltál, mint nálunk. Ami meg a érték a Balatonnál az vagy ebek harmincadján, vagy magánterületen van (számtalan ilyen romot tudok felsorolni, melyek amellett, hogy tényleg varázslatos helyen van, múltunk, és kultúránk része) - tisztelet a kivételnek (pl: Csobánc).
Az lenne egy járható út, hogy mint - már elnézést a hasonlatért - az állatkertekben a veszélyeztetett fajok képviselőit, egy-egy környékbeli vállalkozás, "örökbe" fogadná:) De ehhez harácsolásmentes, jövőkép kell, és némi áldozatvállalás.

regress 2011.06.25. 17:41:53

@popocatepetl: igazad van az egész ország egy nagy pocsolya.dagonyázzatok amíg lehet,a felcsuti cigány ma adta el ezt a mocsarat a kínaiaknak.

Martian (törölt) 2011.06.25. 22:52:32

@castellum: Pontosan ez a lényeg... nem a főszezonban és a parti nyüzsgésben kell keresni azt, ami értékessé teszi a Balatont és vidékét.

popocatepetl 2011.06.26. 00:41:38

@ökörpöröly: Nem-nem, te keletebbre való vagy.

David03 2011.06.27. 12:15:20

Állandóan a vita. Itt is. Tudom, vannak "ilyenek" és kellenek is, oké. Ennek a blognak az a lényege, hogy a Balatont népszerűsítse, pontosabban ennek a cikknek az a lényege, hogy segítsünk összegyűjteni a Balaton és környékén található látnivalókat. 36 hozzászólásból egyedül egyben olvastam, ami utalt volna erre. Szégyen. (Lehet volt még, elnézést, ha átfutotta a szemem)

"Kedves Magyarország, fel kéne ébredni!"

David03 2011.06.27. 12:21:34

Még annyit engedjetek megjegyezni: Hogy a fenébe jön ide a Genfi-tó és a Garda-tó? Nem arra kéne, hogy büszkék legyünk, ami a miénk?

Ennyi erővel minek menjek körbenézni a városba, ha Párizsban ott az Eiffel-torony? Nevetséges komolyan 1-2 ember.

Szálinger Balázs 2011.06.27. 18:07:55

@David03: tisztelettel, azt hiszem, érik egy dühös cikk. pont arról, amiről ez a komment szól. hajrá balaton!

David03 2011.06.27. 22:39:38

@castellum: Türelmetlenül várom azt a cikket.

David03 2011.06.28. 17:18:20

@castellum: Köszönöm, elolvastam. Nagyon érdekes.

2012.03.29. 16:32:32

Megszűnt a több évtizede fennálló munkahelyem. Kénytelen voltam valami jövedelemforrást keresni. Ekkor találtam rá a KMD holding által kínált lehetőségre, amelyet szívesen ajánlok mindenkinek a következő honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a

2012.03.29. 16:33:04

Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után 25, illetve 50 dollárt kereshetsz. Ezen felül havonta rendszeresen megkapod a jutalékokat is. Ha sikeres vagy akár több ezer dollárt is kereshetsz vele. A legjobb az egészben, hogy ezt rendszeresen , mint passzív jövedelmet megkapod. A honlap egyéb szolgáltatásai is hasznosak lehetnek. Részletek, illetve belépés a következő honlapon:

FM0204.iwowwe.com

Időjárás


Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Sötétre váltok! Világosra váltok!
süti beállítások módosítása