
Siófok bevásárol. A Balatoni Hajózási Zrt.-ben nemsokára meghaladja a 40%-ot a város tulajdonrésze. Szántódtól vásárolnak.
Legutóbb idén télen Tihany és Balatonszemes volt, amelyek megváltak a 22 tóparti önkormányzat közös tulajdonában lévő cég egy-egy nagyobb részvénypakettjétől. A kultúra felé forduló Balatonfüred és az egyéb nyűgökkel bajlódó Keszthely kimaradt a buliból, de nem is tetszett nekik a siófoki térnyerés. Amelynek egyik fő érve, hogy „nem akarják, hogy az történjen a Zrt.-vel, mint ami egykokr a Siotourral”.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy tavaly a Zrt. minden időke gyik legrosszabb szezonját zárta, sokáig szüneteltetnie kellett a hajóforgalmat a tavon – de persze így is szép, 100 millió forintos adózás előtti eredményt hozott.
A cég alapításakor mind a 22 tóparti ökormányzat kapott csomagot a részvényekből, amelyeket azonban fel kellett tőkésíteni – most viszont csak áll a pénz a bankban, és bár a hozam nem rossz, pár önkormányzat (most éppen a részvényei közel felét áruba bocsátó Szántód) szívesen nyúl hozzá, ha előbbre akar hozni néhány fejlesztést. Szántód tehát nemsokára a bicikliút folytatására veti magát, Siófok pedig elhalaszt néhány tervbe vett projektet. 4017 Bahart-részvény cserél most gazdát 122 millió forint értékben, Siófok tulajdonrésze pedig ugyan nagyságrendekkel nem emelkedik, el fogja hagyni az igen komolyan veendő 40%-ot.
Persze ne vizionáljunk keletipart-nyugatipart-hajócsatákat siófoki és keszthelyi zászlók felségjelzések alatt, de azért a helyzeten lehet viccelődni.