Balaton Blog

Balaton, Balaton, Balaton.

flickr #balaton

Százhatvannal Siófokra! 11.06.24. 7:33 Szálinger Balázs

A vasúttörténeti vándorkiállítás megérkezett Siófokra. Sajnos nem láttuk még, és sehol nem találjuk, meddig nézhető meg, de valószínűleg a Műszaki és Közlekedési Múzeum állandó kiállításának anyagáról, annak egy részéről van szó. A megjelent MÁV-vezérhelyettes tett egy érdekes ígéretet, a hír ez.

A kiállításon megtudható, hogy száz évvel ezelőtt is 110 perc volt a Budapest-Siófok táv menetideje. Ugyanannyira, mint most. Na és a megnyitón megjelent Mosóczi László, a MÁV vezérigazgató-helyettese, és nyilván nem tudta megkerülni a témát, meg amivel lehet dicsekedni, azzal bizony kell is.

Mégpedig azt mondta, hogy a most folyó felújítás befejeztével jövőre már 160 km/h-val száguldhatnak a vonatok a Balatonhoz. Ha utánaszámolunk, a kötelező tökölésekkel együtt (Budapesten belüli csigasebesség, Székesfehérvár) olyan szűk háromnegyed óra alatt érhetnek le a vonatok.
 
A hír ünnepelnivaló természetesen. Az is lehet, hogy lesznek vonatok, amelyek nem állnak meg Fehérváron, hanem eresszed le egyből Siófokra. A dolog viszont úgy fog zajlani, hogy pár hónapon belül Fehérvár kijárja, hogy ott is megálljon a vonat, aztán jön Lepsény egy hasonló ötlettel, Érd, Tárnok, a többi, és a végén még a szekszárdiakért is le kell ugrani.
 
Kb. így történt ez tíz-tizenöt évvel ezelőtt a Keszthely-Budapest IC-kkel kapcsolatban. Busszal mentünk Szentgyörgyig, az IC csak onnan indult, ha jól emlékszem, csak Siófokon állt meg, Fehérvárt kihagyta. Aztán jöttek a nagyobbacska települések, hogy helló, nálunk is meg kéne állni, és most alig más, mint egy sima gyorsvonat vagy a horvát nemzetközi vonatok. Tükörtisztán emlékszem, hogy 2 óra 20 perc volt a menetidő. Most, 2011-ben a leggyorsabb vonat is 3 óra 16 alatt teszi meg a távot. Egy óra visszafejlődés tíz év alatt, azért az nem rossz, ugye? Mindez persze pótjegyért.
Na de a hír nem a lejutási idő, hanem ugye a sebesség. És alig várom, hogy százhatvannal repesztő vonaton üljek.

 

Címkék: balaton közlekedés kiállítás vonat vasút siófok

A bejegyzés trackback címe:

https://balaton.blog.hu/api/trackback/id/tr673009097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarnaba 2011.06.24. 09:18:08

A 160-as sebesség csak a Tárnok-Székesfehérvár vonalszakaszra vonatkozik, de csak abban az esetben, ha vonatot Flirt vagy Talent kocsikkal adják ki és már működik az ETCS vonatbefolyásoló rendszer. (Jelenleg ilyen rendszer a győri vasúton működik, ott pl Almásfüzitő és tata között 160-nal mehetnek a Flirt vonatok.) Ha nem, akkor a max. sebesség ezen a szakaszon is 120 km/h. Abban az esetben, ha a vonatot "régi kék" kocsikkal adják ki, akkor a vonat sebessége a legrosszabb állapotban lévő kocsi számára engedélyezett sebesség lesz, mondjuk 100 km/h.

A 3/4-ed órás menetidő akkor tűnik elképzelhetőnek, ha a Tárnok-Fehérvár szakasz után (2014) elkészül a Kelenföld-Tárnok, a Fehárvár-Szabadbattyán-Siófok szakasz felújítása. Szintén tervezik Székesfehérvár vasútállomás átépítését, ám ennek még kitűzött dátuma sincs.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.06.24. 13:01:44

volt a posztban írtánl jobb is a helyzet. amikor az első keszthely - bp intercityk indultak, akkor konkrétan keszthelyen kellett felszállni és a menetidő 2 óra alatt volt. talán 1:58, vagy valami ilyesmi.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.06.24. 14:01:08

@tutuka:
Igen, arra én is emlékszem, 8-10 éve még annyi volt a menetidő. Mi változhatott azóta?

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.06.24. 14:05:17

@TuRuL_2k2: inkább több év lesz az. :) sztem a 90-es évek végén volt ez.

kerdesek05 2011.06.24. 14:55:40

Amíg nem lesz Keszthely-Budapest és Badacsony-Budapest 2óra 20perc alatt elérhető addig BALKÁN VAN.
Addig nincs értelme vasútról meg közlekedésről beszélni.

kerdesek05 2011.06.24. 15:05:42

Badacsony Budapest 170 kilométer, 3 óra 30 perc az átlag.
Ez alig több mint 60 kilométer/ óra.
EZ A MÁV!

Keszthely-Budapest 190 kilométer, 3 óra 30 perc a leggyorsabb.
EZ A MÁV!

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.06.25. 12:32:32

Azért Fehérváron meg kell állni, legyen már utas is azon a vonaton. :) Nyáron más a helyzet, a Balatonnak önmagában van akkora forgalma, hogy "saját" vonatokat megtöltsön, de ezek csak mentesítő vonatok. Az alap menetrend szerint már csak az átszállási lehetőségek miatt is be kell menni Fehérvárra.

Időjárás


Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Sötétre váltok! Világosra váltok!
süti beállítások módosítása